Hvis du ønsker at fortryde eller ombytte en eller flere varer, skal du hurtigst muligt kontakte os ved at henvende dig personligt i et af vores bolighuse eller kontakte kundeservice: Her.
Du kan også vælge at sende varen retur til ILVA. I så fald skal du udfylde vores standardfortrydelsesformular: Fortrydelsesformular og lægge denne ved varen, du ønsker at returnere.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice på 88179910 eller sende en mail til kundeservice: Kontakt kundeservice
Vi refunderer det fulde beløb – uden tidsbegrænsning – på varer, der returneres med købsdokumentation i form af bon eller ordrenummer. Det gælder, uanset om varerne er købt i et af vores bolighuse eller online på ilva.dk.
Der er dog et par undtagelser og forhold, du skal være opmærksom på:
- Hvis dit køb er foretaget efter mål opgivet fra dig, er der ingen fortrydelse eller returret. Dette gælder eksempelvis vores sortiment af SPINTA garderobeskabe
- Hvis du har købt et møbel med et stof eller læderbetræk valgt i bolighusets stofkollektion, vil der ved returnering blive modregnet et afbestillingsgebyr på 25%. Vi tager dette afbestillingsgebyr, fordi dit bestilte møbel er speciallavet efter dine ønsker, og fordi vi ikke kan sælge møblet videre til samme pris efterfølgende
- Du må gerne prøve varen derhjemme på samme måde, som du ville gøre i bolighuset, men du må ikke tage varen i brug. Hvis varen er prøvet udover, hvordan du ville gøre i bolighuset, betragter vi varen som brugt. Det betyder, at hvis du fortryder dit køb, får du kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
- Varer købt som beset fx udstillingsmodeller eller varer købt outlet er ikke omfattet af fortrydelses- og bytteretten
- Som oftest betragter vi en vares emballage som en del af varen. Hvis emballagen er beskadiget eller på en anden måde i en stand, som gør, at den ikke kan genbruges, betragter vi derfor varen som brugt. Hvis du fortryder dit køb, efter emballagen er brudt, kan det derfor være, at du kun får en del eller intet af beløbet retur. Beløbet vil i givet fald være afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
- Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor emballagen er blevet brudt efter leveringen. F.eks lagener, madrasser, hovedpuder, sengetøj og lignende.
Gode råd i forhold til fortrydelse:
Vi anbefaler, at du gemmer varens originale emballage og returnerer varen i denne. Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os retten til at reducere godtgørelsen. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi har modtaget den/dem.
Vær opmærksom på, at du skal være forsigtig, når du samler og/eller adskiller dine møbler. Skader på produktet kan nemlig betyde, at varens værdi forringes, og det kan få betydning for, hvor stor en andel af købesummen, du kan få tilbage.
Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til kundeservice - vi står klar til at hjælpe dig.